Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 6 mars 2011

Vagnen

Vår vagn beställdes för ganska många månader sen och står nu och väntar på oss på Babyproffsen. Där kan den få stå i någon vecka till (om inget oförutsett händer), garantin börjar gälla så fort man hämtar den och då är det lika bra att låta den stå kvar. Vi har ju bilbarnstolen (eller babyskyddet, som det heter...) och det är ju det viktigaste. Annars är det svårt att ta sig hem från BB. Vagnen är i alla fall en Emmaljunga Nitro City. När vi började kolla på vagnar trodde jag inte att jag skulle vara speciellt intresserad av Emmaljungas. Tänkte mig typ Teutonia, Crescent eller Brio kanske (Brio försvann snabbt, tyckte inte alls om de vagnar vi provade och Crescent var för klumpiga). Den första vi fastnade för var en fyrhjuling från Teutonia. Men efter lite snack med personalen på Babyproffsen föll valet tillslut alltså på Emmaljunga. Det är en fyrhjuling men med två svängbara hjul fram. Som en trehjuling fast den känns stabilare. Till det köpte vi en mjuklift som vi lätt kan ta ur eftersom vi har en lång trappa upp till lägenheten och förrådet där vi ska ha vagnen är nedanför trappan. Så vagnen får stå där nere, och vi kan lätta lyfta ur enbart liften om Hebbis somnat under promenaden. Barnvagnen på bilden är i den färg vi beställt men liften hittade jag inte i rätt färg. Bilderna är fräckt snodda på emmaljunga.se


 

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin vagn. Tror Lisa haft en sån till både till Bobo och Mollie =) Dom är sköna att köra! /Sarah

    SvaraRadera
  3. testing testing..

    Fin vagn.. =)Snart kommer Hebbis! Jag är nyfiken!!

    SvaraRadera
  4. Sarah: Visst är det fin? längtar till premiärturen :) Ja, de kändes verkligen bekväma att ha att göra med när vi testade i affären.

    Therese: Det verkar funka! Haha, ja jag är också rätt nyfiken!

    SvaraRadera