Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 16 mars 2011

Shopping

Jag ogillar shopping ganska så rejält. Speciellt om man behöver något specifikt. Det är det allra värsta. Garanterat att man inte hittar det. Jag har nöjd med min graviditetsgarderob. Det jag köpt nytt har varit två par byxor i samma modell men olika färger (hur sköna som helst), ett svart & ett vitt linne, den randiga tunikan och en långärmad tröja. Sen har jag använt linnena i kombination med koftor med två knäppta knappar. Det går ju inte att kombinera i oändlighet men man känner sig ändå någorlunda okej klädd med knappa medel. Hade aldrig velat lägga ut en massa pengar på kläder jag kanske aldrig får användning av igen (hade tänkt att gå ner en del innan det blir fler barn).

Något jag och Robert varit oense om i garderobsväg var vinterjacka. Jag försökte hitta en jacka som skulle funka både med mage och utan. Nada. Hittade verkligen ingenting. Den enda preggo-jackan som gick att finna som var något sånär varm var från Polarn & Pyret för 1800:- Robert tyckte att jag skulle köpa, jag vägrade. Han menade att det viktigaste är ju att vara varm. Självklart men då hittar jag hellre andra lösningar. Det slutade med att jag haft en gammal vinterjacka som jag faktiskt kunnat knäppa fram tills för någon vecka sedan. Men nu har jag istället en fleece-väst jag fått på jobbet under jackan och det funkar lika bra. Åker mest bil nuförtiden så jag behöver aldrig stå och frysa ändå! Slängde en blick på vårjackan häromdagen och drömmer om att komma i den snart, men det är nog att hoppas på för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar