Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 24 mars 2011

Boktips!

Då var den svårfångade boken "Flaskpost från P" utläst. Boken börjar med att man i Skottland hittar en flaskpost som lämnas till polisen. Den blir stående i ett fönster i flera år innan den öppnas. Den är sliten av årens gång men man kan i alla fall utläsa ordet: HJÄLP. Flaskposten hamnar hos Avdelning Q och kriminalinspektör Carl Morck i Danmark. Han och hans medhjälpare lyckas avkoda mer och mer av flaskposten och inser att ropet på hjälp kommer från två pojkar som blivit kidnappade någon gång på nittiotalet. Vilka är pojkarna? Varför har de inte anmälts försvunna? Vad hände med dem? 



Detta är första boken jag läser om Avdelning Q och jag gillade den! Den är lite annorlunda skriven mot den typiska svenska deckaren och det tycker jag är positivt! Några trådar i boken fick jag inte riktigt ihop på slutet men jag gissar att det är sådant som kommer att visa sig i nästkommande böcker. Nu går jag över till Dean Koontz - Vansinne. Har kommit några kapitel och det verkar lovande!



Bilden är stulen hos adlibris.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar