Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 14 mars 2011

Mångkulturell

Försöker hitta en uträkning min mamma gjorde i början av min graviditet över vilka nationella blandningar vårt lilla barn skulle ha i sig, från diverse olika länder. Hittar den dock inte, men hon hade räknat ut i procent och det blev inte så mycket svenskt, utan en salig bladning av svenskt, finskt (jag är halvfinsk), kinesiskt (Robert är halvkines) och tyskt (både min mamma och pappa har tyskt påbrå). Är så nyfiken på om den lille kommer att ha de där underbart söta snea kinesiska ögonen. Robert har en halvsyster på sin pappas sida som har två barn. Pojken är mörk med ganska framträdande asiatiska drag, medan flickan är blond och ser inte alls asiatisk ut så det kan ju verkligen bli hur som helst. Gaah, va nyfiken man är nu!!! 

Uppdaterad: Här kommer uträkningen. 

43.75% svensk
25% kinesisk
18.75% finsk
12.5% tysk

4 kommentarer:

  1. Här kommer svaret,älskling! Ert barn blir 43.75% svensk,25% kinesisk, 18.75% finsk och 12.5% tysk! Fantastiskt, eller hur!Leve det mångkulturella!
    Puss Mor

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar blandning! Oavsett så kommer bebisen bli jättesöt med de föräldrarna.

    SvaraRadera
  3. Tack mamma för uträkningen. Det är rätt intressant faktiskt!

    Hur den en kommer att se ut så kan jag tänka mig att det är det finaste man sett!

    SvaraRadera
  4. Japp - men min buse är finast av alla ;-) och jag är inte aaaalls partisk

    SvaraRadera