Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 10 mars 2011

Förberedelser

Har äntligen börjat packa bb-väskan. Fyllde halva med Hebbis kläder, kunde inte bestämma mig för vilka söta bodies och byxor jag skulle ta med så det blev alldeles för mycket antagligen. Varje gång jag viker de där små plaggen förundras jag över att det faktiskt ska få plats en liten människa i dom. Roberts mamma har stickat en tröja, mössa och sockar som vi tänkte hämta i helgen. Kan vara bra att ta på när vi ska hem från bb. Har nämligen inte hittat någon bra tunnare overall. 

Vi har handlat mycket av dessa första basplagg på Ullared.  Tyvärr var allting rosa, blått eller vitt. Så vi körde på vitt, vilket känns lite trist men å andra sidan handlade det mest om bodies och byxor. (I övrigt var Ullared grymt! Badbalja, babygym, massa goa filtar m.m. för en spottstyver!) Har köpt till lite sött på H&M också med Barbapappa och annat fint. Sen har min kära mamma en hel låda som de glömde ta med sist de hälsade på. Hon har tydligen haft svårt att låta bli att handla. Är så glad över all omtanke våra nära och kära visar. Robert har en gigantisk släkt. Han har 6 halvsyskon som alla är äldre med egna barn. De flesta av barnen är också i princip vuxna (t.ex. har han en systerdotter som är ett år yngre bara), så det här med bebis är ju inget nytt och jag trodde inte det skulle bli så mycket uppmärksamhet kring vårt lilla knyte. Men jag vet inte hur många som står i kö för att vara barnvakter,  de berättar om fina saker de sett som de ska köpa, de är så nyfikna på könet på barnet så de kan börja handla på riktigt. Det är så att jag blir rörd! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar