Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 28 mars 2011

Ben & Jerrys

Är det något jag gillar så är det Ben & Jerry's. Visst, de kostar skjortan men du får ju valuta för pengarna (i mitt tycke i alla fall). 2008 åkte vi och grannarna på 39:an på en långresa till USA. New York - Los Angeles - Hawaii (Kailua-Kona, Big Island). Under veckorna i NY och LA gjorde vi väldigt mycket hela tiden så veckan på Hawaii blev avkoppling nyckelordet (även om vi även gjorde mycket där med). Vi handlade mycket mat på Sack 'n Save, och vi hade svårt att gå därifrån utan varsin B&J. Där upptäckte jag smaken Half Baked med cookie dough och brownies. Den har varit en favvo länge, men har insett att jag måste smaka mig vidare för att inte fastna i gamla spår (Chunky monkey är en höjdare också!). I lördags blev det film med grannarna och de hade köpt två nya smaker och då kunde ju inte vi vara sämre. Nordic Water Peace & Coconutterly Fair. Den första är Sweet Cream-glass med chokladfudge, chokladkex & fredsmärken av choklad. Den andra är chokladglass med kokoskolasås och chokladöverdragen knäck. Jag är inte så förtjust i kokos så jag köpte den första glassen. Riktigt god. Smakade på den andra också, och den var faktiskt bra den med trots kokos. Och det jag gillar mest med det är att Nordic Water Peace-glassen är framtagen för att öka medvetenheten om problemen som finns i Östersjön. Aktiviteter och insamlingar som stöd för detta ska göras under året av Ben & Jerrys. Coconutterly fair är fairtrade-märkt vilket också är kanonbra! Sånt gillar jag! 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar