Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 10 mars 2011

Skrock

Eftersom vi inte vet om det blir en flicka eller en pojke underhåller jag mig ibland med att läsa skrock om vilket kön det ska bli på nätet. Inget av det stämmer ju, men det är ändå kul att i efterhand kunna kolla vad som faktiskt stämde och inte...

Pojke eller Flicka:
Magens Form: Toppig, utåtstående mage som knappt syns bakifrån är en pojkmage och en bredare mage tyder på att det är en flicka. Svårt att säga, tycker den är ganska topping, men min chef säger att jag har bred flickmage.

Pigmentrand: Rand från naveln å ner tyder på pojke. Flickmagen får ingen rand. Bred rand upptill naveln, en ljus tunn rand från naveln till under bysten.

Babyns hjärta: Över 140slag/min tyder på flicka, under tyder på pojke. Har alltid varit mellan 145-155.

Ring över magen, i snöre: pendlar=pojke Cirklar=flicka. Blev både pendel och cirkel.

Mamma sugen på: Choklad sug = Pojke. Surt/Syrligt= Flicka. Älskade apelsiner och all sorts citrusfrukt de första månaderna.  Älskar även choklad, men får halsbränna av det så har inte kunnat äta det så mycket.

Babyns sparkar: Mest sparkar på höger sida= Pojke. Vänster sida= Flicka. Vet inte, sparkar överallt tycker jag :)

Babyn hickar: Mkt om det är en flicka. Lite om det är en pojke. Hickar mycket!

Du sover: Vänster sida=pojke. Höger sida=flicka. Både och men vänster är lite goare att sova på.

Ditt hår: Tjockt glansigt hår= Pojke. Tun/matt hår= Flicka. En flicka sägs stjäla mammans skönhet. Tjockt. Har knappt tappat ett hårstrå sen jag blev gravid.


Illamående: Mycket - flicka. Inget - pojke. Inget illamående alls.

Halsbränna: Mycket - pojke. Lite - Flicka. Mycket halsbränna...

Resultatet blev 5 för pojke och 4 för flicka. Är så nyfiken på den där inne, vill veta vem du är nu!

4 kommentarer:

  1. Hihi spännande.. Jag gissar på pojke ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har ändrat mig så många gånger fram och tillbaka så nu vet jag inte var jag står längre :) Är det nästa vecka in ska på ultraljud?

    SvaraRadera
  3. Jepp, om en vecka idag :)

    SvaraRadera
  4. Vilka roliga, det är 7-2 för flicka på mig och Oskar är bevisligen en pojke

    SvaraRadera