Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 5 mars 2011

Min graviditet

Under våren och sommaren 2010 växte beslutet fram att vi nog ville försöka bli med barn. Vi hade två resor inbokade, New York i augusti och Kroatien i september så vi väntade till början av sommaren. Man räknar ju ändå med att det kommer ta några månader innan "det tar sig". Det gjorde det inte. Det tog sig på en gång, och i mitten av juli fick vi ett plus på stickan. Det blev en rätt stor chock även om det såklart var detta man ville. Om jag ska vara ärlig tog det mig några veckor innan jag faktiskt blev riktigt glad och sprallig över beskedet. Tror jag oroade mig för hur resorna skulle gå. Skulle jag vara utslagen av illamående, trötthet? 

När jag var i vecka 7-8 åkte vi alltså till New York där det var 30-35 grader varmt och luftfuktigheten nästintill outhärdlig. Men av min graviditet märkte jag ingenting. Inte ett uns av illamående, energin fanns där som vanligt och ja, det mesta kändes som vanligt. 

När vi åkte till Kroatien hade jag hunnit in i v 12 (om jag minns rätt), och där var klimatet behagligare än i New York. 25-28 grader på dagen, lite kallare på kvällen. När jag kommit så här långt hade första "symptomet" dykt upp. En vända på toa varje natt och så har det varit sen dess, dock är jag uppe ca 2 gg/natt nu i slutet istället. Lider inte av det, går upp som en sömngångare och somnar om igen på en gång. Värre saker hade ju kunnat drabba mig. 

Här kommer lite bilder på magen från veckorna som gått:  

Vecka 19










Vecka 26


Vecka 30  



Vecka 36



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar