Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 11 mars 2011

Trött

Det blev att stanna hemma idag. Känner mig så trött och sliten, i hela kroppen. Skuldrorna och axlarna är inte alls som de ska. 

Dagen har verkligen handlat om att viiiila! Åt lite fil när Robert åkte imorse, la mig i sängen och slötittade på Nyhetsmorgon. Somnade om och vaknade vid 10-snåret. Låg kvar i sängen och läste ut min bok så jag steg inte upp förrän strax innan 12. Så välbehövligt. Sen dess har jag kollat på Wallander på Canal+ och bara tagit det lugnt. Nöjd med det! Ikväll blir det tacos, men framförallt - guacamole! Yum! Här är mitt bästaste recept som aldrig blir dåligt:

2 mogna, mjuka avocado
Ca 2 dl lätt creme fraiche
1-2 vitlöksklyftor
1 röd chili (dock kan jag inte äta det nu utan att få halsbränna så nu kör jag chilipulver)
Lite pressad citron
Salt & peppar


Bara att mixa ihop allt! Citronjuicen gör förvånansvärt mycket för smaken. Om det är för dålig smak på den är det oftast för lite citron eller vitlök, inte salt eller peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar