Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 18 mars 2011

Dagens projekt - check!

Dessa dagar jag varit hemma har jag försökt ha ett projekt om dagen. I onsdags blev projektet Sabinas besök, igår åkte jag till affären och idag blev det att städa. Det är ju inga avancerade grejor, men ungefär det jag orkar med. Så idag är städningen avklarad och nu ska jag ta mig an nästa grej (ja, det blev faktiskt två projekt idag) och det är att skriva ihop en matlista för nästa vecka. Känns lite konstigt att göra det, nästa vecka är ju ett oskrivet blad. Lika gärna som jag kan sitta likadant här nästa vecka kan det också innebära att det finns ett litet barn med i bilden. Jag är hungrig så förhoppningsvis går det lätt att skriva listan. 

Varje morgon äter jag frukost på sängen. Ställer allt på en liten bricka och kryper ner under täcket igen. Idag blev det leverpastejmacka, kräm och en päronfestis. Nyttigare frukostar har man väl sett, men just nu äter jag det jag har craving för. 

Dagens bästa: Att min gubbe snabbt och lätt åkte och fixade stenskottet vi fick häromdagen. Stenskott är extra kul när bilen är sprillans ny och man är så där extra rädd om den. 

Dagens sämsta: Kolsyrepatronen är slut i Sodastreamern. Inget bubbel :-(

3 kommentarer:

  1. Åh har ni ny bil? Vad roligt, vad är det för någon?

    Gissar på att du sett alla gratisboxar mm men denna var ny för mig, http://babytobe.se/

    SvaraRadera
  2. Vi har köpt en ny Megane. Folk tror att vi är dumma i huvudet efter alla problem med den gamla, men detta är verkligen en helt annan bil! En miljödiesel och efter att ha haft den några månader är vi verkligen jättenöjda!!

    SvaraRadera
  3. Härligt! De är ju ursköna att åka i så jag förstår att ni valde en sån.

    SvaraRadera