Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 7 mars 2011

Karpaltunnel

För några veckor sedan märkte jag att jag hade ont i höger handled, smärta som strålade ut i tummen, pekfingret och långfingret. Speciellt på natten. Ibland var handleden helt förstörd på morgonen när jag vaknade. Tänkte egentligen inte så mycket på det. Jag bröt handleden som liten och efter det får jag inflammationer i den ibland som känns ungefär likadant som detta (förutom det i fingrarna). Men så googlade jag på det och allt stämde in på karpaltunnelsyndrom. Vätska och svullnad som gör att nerver kommer i kläm och som leder till smärtan. Fick numret till en arbetsterapeut och när jag väl fått tag på henne gick allt snabbt. Fick tid bara några dar senare och hon gav mig ett jättebra handledsskydd och övningar att göra två gånger om dagen. Oftast försvinner detta några veckor efter förlossningen, annars blir det operation. Men det får vi hoppas att jag slipper. Måste berömma kvinnan på rehab som verkligen engagerade sig och fixade allting så himla snabbt till mig! Sånt gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar