Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 27 mars 2011

Gårdagen

Gårdagen var fullspäckad med aktivitet från början till slut så jag hann aldrig sätta mig ner vid datorn överhuvudtaget. Började dagen med en sväng till Barnmarknaden som jag skrev om. Hittade några få plagg, och även ett lakanset. En oanvänd bärsele från Gekås för 40:- kändes helt okej. Får väl se om den funkar bra, annars behöver man inte gräma sig över de futtiga pengarna. 

På eftermiddagen ringde jag förlossningen då jag inte känt bebisen som jag brukar under dagen. Den hade puffat till mig någon enstaka gång, men väldigt få rörelser och på eftermiddagen testade jag alla knep som finns att testa. Drack kallt vatten, knuffade på magen och förde oväsen. Ingenting till svar, helt stilla. En kollega till mig förlorade sitt barn en vecka innan beräknad födsel förra året så detta ligger alldeles för färskt i minnet för mig för att jag skulle kunna släppa detta. Så vi fick åka till Mölndal och träffa en barnmorska. Hon var så himla bra! Hon satte CTG och då dök det finaste ljudet jag hört upp, klapprande som en springande häst. Fick ligga med CTG i en halvtimme och det visade inget konstigt alls. Däremot hade jag lite aktivitet i livmodern, regelbundna sammandragningar (som dock inte var starka utan som de jag känt de senaste veckorna) så hon ville kolla om hon kunde sätta igång något. Men "allt var stängt" som hon uttryckte det efter kontrollen, så det är bara att vänta. Något är väl på gång men inte riktigt än. Hon sa också att bebisen är normalstor och har fortfarande lite plats kvar att röra sig på där inne. Vill skicka en stooooor ros till dem på Mölndal, vilka fantastiska människor! Vi förklarade varför vi kände oss extra oroliga och innan vi gick sa hon att om vi blir oroliga igen är det bara att komma in en gång till i så fall och att det är för vår skull som de finns där och gör detta jobbet. Sen dess har ett lugnt lagt sig över oss här hemma. Hebbis är redan i full gång där inne och jag hoppas den inte bestämmer sig för att göra så här igen mot oss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar