Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 25 mars 2011

Våffeldagen!

Idag är det ju som bekant våffeldagen! Jag gissar mig till att det kommer vara ont om frasvåffelmix i hyllorna på ICA så jag tänkte för första gången ge mig på att göra egen våffelsmet. Roberts mamma bjöd på våfflor för några veckor sedan som var ljuvligt goda så jag hoppas jag kan få till det lika bra som hon. Sitter för övrigt och försöker komma på vad vi ska äta resten av nästa vecka.  Jag hoppas ju såklart att vi  måste bryta av mönstret om vi blir en liten person till här, men det är ju inte alls säkert så lika bra att planera som vanligt. Det som sker, det sker.

Vad tycker ni är godast att ha på våfflorna? Sylt & grädde? Glass? Eller kanske löjrom & creme fraiche?

2 kommentarer:

  1. Är hennes recept hemligt eller kan du vidarebef. det? Och pålägget ska ju förstås vara som till am. pannkakor:jordgubbar och maple syrup!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Jag fick aldrig hennes recept faktiskt. Hon hade gjort äggvåfflor men jag gjorde frasvåfflor istället. Det receptet kan du få, blev kanonbra!! Mums, jordgubbar och maple syrup! Får mig att tänka på Tick Tock Diner :-)

    SvaraRadera