Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 21 mars 2011

Bullbaket

Så där då, bullarna är klara och jag måste berömma mig själv. Är riktigt bra på det här med att baka bullar :-)


Hade nog aldrig lyckats med något bak om jag inte haft den här gamla maskinen. Mammas gamla hushållsassistent. Den är gammal och alldeles gul på vissa ställen, men jäklar vad bra den är på att knåda degar! Älskar den!
Bullarna är färdigjästa och väntar på att får komma in i ugnen! Det ska vara rikligt med pärlsocker på, och gott om fyllning i dem. Det ska verkligen smaka kanel (eller vanilj).

Färdiga!!

Och så här ska de självklart avnjutas, varma med ett stort glas mjölk! Fick ca 5 påsar i frysen med både kanel- och vanilj! Det finns dock risk för att bullarna tar slut om bebisen bestämmer sig för att stanna kvar där inne i några veckor till. Får se till att baka något mer att ha i frysen, synd bara att frysen är så liten... :-)

2 kommentarer:

  1. Nytt försök! Assistenten ska jag ha tillbaka, min nya är värdelös! Å andra sidan bakar jag inte så mkt numera..så du får behålla den, bara du spar en bulle till mig!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Nu gick det bättre! Haha, förstår att du ångrar att du gav bort den! Den är verkligen skitbra, jag tror inte nya maskiner är i närheten av att vara lika bra. Kommer gråta den dagen den går sönder. Självklart sparar jag en bulle eller två till dig och far!

    SvaraRadera