Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 13 mars 2011

Söndag i Alingsås

Dagens tips! Om ni är gravida och fulla med hormoner, eller bara har lätt till tårar rekommenderas inte filmen Haichiko. Fastnade framför den nu på morgonen och trots att jag verkligen försökte gick det inte att hålla tårarna borta. Jag gråter väldigt sällan när jag ser film, men jag skyller på graviditetshormonerna den här gången. Filmen handlade i alla fall om Haichiko som följer sin husse till tågstationen varje dag och möter honom där igen när han kommer tillbaka på eftermiddagen. Tills en dag när husse inte kommer. Men Haichiko fortsätter att komma dit och vänta, i nio år... Mycket fin film hur som helst. 

Snart bär det av till Alingsås och kalas för Roberts systerdotter Sanna, som fyller 18. Vet inte exakt hur många som kommer, säkerligen fullt hus som vanligt vilket är härligt! Det ska bjudas på korvsoppa och jag är rädd att det är chorizo i. Det är det enda jag inte klarat av att äta under graviditeten. Blir kräkfärdig bara jag tänker på chorizo. Jaja, det återstår att se! Ikväll blir det pizza, Amazing Race och kanske en film? Imorgon gör jag min nästsista arbetsdag, sen är det vila, vila, vila som gäller. På onsdag skulle Sabina komma förbi med en kaka. Har nog världens finaste vänner!

1 kommentar:

  1. Visst är den sorglig filmen, grät en skvätt jag också :)
    Kram NIna.

    SvaraRadera