Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 8 mars 2011

Barnmorska och Al Pitcher

Idag var det dags för besök hos barnmorskan igen. Vi gjorde en slags sammanfattning. Av graviditeten, lite kort till förlossning om mina tankar om smärtlindring och att vi vill ha familjerum m.m. Jag hade lite frågor och vi pratade en lång stund. Alla värden ser fortfarande jättebra ut och har gjort det hela tiden. Sånt blir man glad av. Har inte behövt äta järntabletter utan haft bra järnvärde genom hela graviditeten. Inte dålig! Hebbis hade fortfarande huvudet lite rörligt. Huvudet är neråt men hon trodde inte att den fixerat sig än. Dock kunde det också vara så att bebisen inte är så stor och att det är därför hon fortfarande kan röra på huvudet när hon försöker. Hjärtat trummade på i 150 slag och lät som vanligt som en liten travhäst. Underbart ljud det där.

För några veckor sedan gick jag och några vänner på Raw Stand Up där en av akterna var Al Pitcher. Han pratade bl.a. om svenska ord. Då tog han bl.a. upp ordet barnmorska, och enda sen jag såg detta blir jag full i skratt varje gång jag ska till barnmorskan. Hittade tyvärr inte just det klippet men här kommer ett annat. Väldigt rolig är han i alla fall!


4 kommentarer:

  1. Vad härligt att följa din graviditet! Jobbar du fortfarande?!

    SvaraRadera
  2. Har inte kunnat kommentera tidigare, men jättekul att du bloggar igen!

    SvaraRadera
  3. Ja, det gör jag. Denna vecka ut och så måndag, tisdag nästa vecka sen blir det att sätta sig här hemma och vänta :) Ville jobba ganska nära det beräknade datumet, så jag inte klättrar på väggarna här hemma om jag går över tiden. Det är ju inte säkert att jag gör, men eftersom jag mår så bra så kör jag på!

    SvaraRadera
  4. Hanna: Nä, det har inte funkat men nu har jag fått ordning på det. Bloggade på blogg.se innan så det tar lite tid att vänja sig vid blogger, men börjar komma in i det nu! Roligt att du läser!

    SvaraRadera