Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 23 mars 2011

Indiskkryddad kycklingpasta

Detta åt vi igår och det är riktigt smarrigt. Doftar lite indiskt, men i väldigt mild variant. 

4 kycklingfiléer (ca 120 g st)
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 röd paprika
2 tomater
2 dl vatten
Salt
Malen ingefära
Spiskummin
Chilipulver
Kanel
Soya
1 burk creme fraiche
1 msk vetemjöl

Hacka lök, vitlök, tomat och paprika. Fräs lök och vitlök på svag värme i en vid kastrull. Lägg i kycklingen, tomaterna, kryddorna, vattnet och soyan. Låt såsen puttra ca 10-15 min. Tillsätt paprikan och creme fraichen blandat med vetemjöl och låt koka ytterligare ca 5 min. Servera med pasta, ananas och rivna morötter.

Ser att bilden blev lite suddig, skull nog tagit med vår riktiga kamera istället för min iPhone. Tyvärr upptäckte jag att morötterna vi hade var lite väl gamla när jag skulle riva dem så det blev bara med ananas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar