Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 6 mars 2011

Sjukstuga

Här råder fortfarande sjukstuga. Jag är dock på benen fortfarande. Glad att jag vaccinerade mig i år! Min stackars man hostar dock upp sina lungor snart. Inte kul. 

Klockan är inte ens 14 och jag är redan helt slut. Såg ut som fan här hemma så jag satte igång och städade. Inte bra för min rygg men det var det värt. Nu har jag ro i sinnet att sätta mig och ta det lugnt. Solen skiner och jag funderade en stund på att flytta ut en stol på balkongen och ta med mig en tjock filt och min bok och få lite sol i ansiktet men tillslut orkade jag bara fram till soffan. En promenad i detta underbara väder hade inte varit så tokigt, men det är inte att tänka på just nu. Längtar tills jag kan ta långpromenader med vagnen, i vårsolen och bara njuta av att det börjar bli varmare. Eventuellt blir det en kort promenad ner till mina kära grannar på 39:an senare, om de har ketchup. Det glömde jag nämligen köpa igår och köttfärssås utan ketchup är som....pizza utan ost kanske?

 

3 kommentarer:

  1. Jag har hört att man börjar städa och fixa innan bebisen kommer för att allt ska vara i ordning när bebisen väl kommer. Liksom som inbyggt i generna. "Hedenhös stil" =D
    Va roligt nu går det att kommentera, fick inte till det igår! /Sarah

    SvaraRadera
  2. Sarah: Haha, så är det säkert! Man vill ha det mesta fixat och klart. Men jag har en del klar. En runda på apoteket för köp av diverse saker som en bebis kan behöva. Japp, nu funkar det. En inställningen gjorde att man var tvungen att logga in för att kommentera men det är borta nu!

    SvaraRadera
  3. "jag har en del kvar" ska det stå, inte klar.

    SvaraRadera