Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 8 mars 2011

Utebliven semla

Blev ingen semla för mig idag. Trodde det skulle bjudas på det på jobbet idag, men icke. I och för sig har två leverantörer redan bjudit på semlor under februari, men ändå. Fettisdagen är ändå fettisdagen.

Mitt jobb brukar annars vara en riktig sötfälla. Det finns alltid något att äta på och istället för semlor dök det idag upp en citronmoussetårta och en smultrontårta. Det var ett helt okej substitut till semla, även om semla är bland det godaste som finns (dock med mandelmassa, de med vaniljkräm är döäckliga!!!). Skulle vilja vara duktig och baka egna någon gång. Får nog testa det!

Nästa vecka när jag går här hemma och skrotar ska jag försöka baka lite. Bullar känns givet, men vad mer är gott och bra att ha i frysen inför kommande besök? Har ni några bra tips? Av någon anledning blir inte mina sockerkakor så bra. De blir inte direkt misslyckade, men jag får inte till den där krispiga, nästan knäckiga ytan som vissa får. Tips mottages gärna där med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar