Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 25 mars 2011

Arv

Va gott det var med våfflor. Blev riktigt nöjd med smeten så det blir nog att göra den framöver istället för att köpa den där köpevarianten. Det blev grädde och sylt för vår del. Riktigt gött!

Imorgon ska vi på en barnmarknad i Härlanda kyrka med grannarna på 39:an. Får se om vi kan hitta något trevligt där. Tack vare just grannen så har jag fått tummen ur och beställa några gravidboxar som finns att hämta ut gratis på diverse ställen. Så nu finns det en att hämta hos Babyproffsen och en hos Apoteket. Återkommer med mer om vad de innehöll. Tack för tipsen, Carro!

Här har ni en av mina finaste och käraste ägodelar, min gamla speldosa. Dra i snöret så spelar kaninen en fin drudelutt, viftar på öronen och leker tittut! Den och min gula klänning och vita spetsblus är något jag haft med mig sen jag flyttade hemifrån. Klänning vet man ju aldrig om jag får någon användning för men speldosa har jag redan använt och spelat för magen ibland på kvällarna. Får se om Hebbis känner igen melodin när h*n är här på riktigt! 

3 kommentarer:

  1. Det var så lite så :).
    Vad smart att spela lilla dosan redan nu!
    Det var ingen dum ide alls.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Har du lyssnat på Helena ang speldosan?

    Den på apoteksgruppen verkar vettig (fanns inte när Oskar kom) och den på babyproffsen innehåller i alla fall lite som var något att ha, blöjorna blev använda och rabattkuponger är aldrig fel, blöjhinken däremot åkte ut fort som attan, föredrar hundbajspåsar, billigare (4kr rullen i Ullared tex) och luktar mindre

    SvaraRadera
  3. Carro: Nä, det är inte så dumt! Bolasmycken funkar ju också, de pinglar så fint!

    Johanna: Har haft ett bolasmycke på mig på jobbet och då berättade Helena om speldosa och då kom jag på att jag ju hade denna från när jag var liten.

    SvaraRadera