Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 31 augusti 2011

Lite pirrig och nervös

Imorgon är det dags... Premiär för babysim! Jag är förväntansfull, pirrig och....nervös. Min nervighet grundas mest i att simmet börjar klockan 10. Det är tidigt för mig och min sjusovare till dotter. Hon sover gärna till 09. Märker att hon sover väldigt gott mellan 06-09. Men men, imorgon blir det att komma upp runt 08. Vi ska ta bussen ner och tänker mig att jag nog behöver vara på plats i simhallen runt 09.30 för att hinna byta om på mig och henne i lugn och ro. Så mycket lugn och ro det kan bli när man ska lägga en bebis på en handduk på golvet och duscha själv... Kommer vi hinna göras oss i ordning, äta frukost, och framförallt: kommer Thea vilja äta innan vi åker? Hon är inte så sugen på mat under förmiddagen (just nu har hon börjat krångla med de flesta mål tyvärr...) och jag är inte säker på att jag får i henne mat innan vi ska sticka. Jaja, då får jag väl mata vid bassängen eller i omklädningsrummet. Har jag packat allt som behövs? Åh, så många frågor... Hur töntigt det än låter har jag förberett mig lite för mycket:

*Packat ryggsäcken med 3 badlakan (hennes med huva, ett stort att lägga henne på på golvet, ett till mig), våra badkläder såklart, duschcreme (kommer nog bara duscha av mig snabbt och ta en ordentlig dusch hemma sen), hårborste, underkläder och ansiktskräm. 
*Fyllt på skötväskan med blöjor, nappflaska, ersättning (de på tetra är kanon när man ska iväg såhär), extrakläder, mössa m.m. 
*Gjort mackor till mig till frukost (ja, det är sant!). Helt överdrivet, jag vet. 
*Lagt fram de kläder hon ska ha imorgon så jag inte står och velar över det en kvart som jag kan göra ibland. Haha, är man nojig så är man :-)

 Tror i alla fall detta kan bli riktigt kul, bara man får in rutinen att komma iväg tidigt så ska detta inte vara några problem. 



2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå superbra! Hon är ju ett vattendjur. Men hon kommer nog att sova gott efteråt!

    SvaraRadera
  2. Japp, hon sover som en sten nu :-)

    SvaraRadera