Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 4 augusti 2011

Favoritdessert

Ville bara dela med mig av en favoritdessert. Sjukt god och går på ca 10 minuter att fixa i ordning. 

Hob Nobs med kola - och hallonswirl

Några hob nobs med choklad (funkar lika bra med digestive eller andra havrekakor)
200 gram philadelphia
2 dl lättvispad grädde
3 msk kolasås
Hallon till garnering

Blanda ihop grädde och philadelphian, smaksätt med kolasås efter egen smak eller receptet. Bryt kexen och lägg i botten av en skål eller ett högt glas. Klicka över gott om smet och toppa med hallonen. My god, va gött det är! 

Ser ni hur fint jag pyntat i bakgrunden med en smutsig kniv?

2 kommentarer:

  1. Bästaste efterrätten. Skulle kunna sänka en bunke själv!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror jag skulle kunna göra det jag med. Jäkla tur att jag misslyckades med morotskakan den gången ni skulle komma på middag så att jag hittade denna istället!

    SvaraRadera