Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 25 augusti 2011

Familjeliv

Googlade lite på den gåstolen jag var intresserad av och upptäckte vilken himla debatt det var om man ska ha gåstol eller inte. Folk på Familjeliv som länkat till studier i Kanada där gåstolen är förbjuden. Det hämmar utveckligen, barnen kan nå saker de annars inte kan nå och därmed både drunkna i toalettstolen och bli förgiftade av våra mediciner i medicinskåpet. Say what?! Herregud, det handlar väl inte om att sätta sitt barn i en gåstol hela dagen eller? Och hämmar utvecklingen? Tydligen ska gåstolar orsaka att barnen kanske utvecklas långsammare och går senare bara för att de fått använda gåstolar. Robert är ju ett fint exempel på motsatsen. Han satt mycket i gåstol och gick när han var 9 månader. Jag säger då det... Familjeliv är ett ställe jag känner att jag vill hålla mig låååångt ifrån...

2 kommentarer:

  1. Ojoj, ja att folk ens orkar. På familjeliv kan man hitta det mesta, haha.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen... Man blir helt matt ibland :-) Kram

    SvaraRadera