Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 10 augusti 2011

Plocka bär

Jahapp, planeringen inför kalaset gick finfint! Pratade om vilken mat i typ 2 sekunder och resten av tiden dividerade vi om vilka goda bakverk Sanna ska baka. Kom fram till riktigt smarriga grejer, tror det kommer gå hem! Sen lagade vi tacogratäng och åt när Roberts syster och hennes man kom hem från jobbet. Thea fick en liten flipp och grät hysteriskt en lång stund. Tillslut fick vi henne att somna, sen vaknade hon och fortsatte skrika och då åkte vi hem. När vi kom hem la vi henne på stora sängen och då flinade hon och skrattade för fulla muggar. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att hon drabbades av hemlängtan. 

Imorgon har vi inga planer, mer än lite småplock här hemma. Bl.a. knarrar våran säng nåt otroligt. Tror det stör liten när vi rör oss på natten så det vore bra att skruva åt skruvarna ordentligt så kanske den slutar. Sen tänkte jag ge mig ut i skogen och plocka lite blåbär. Vi har otroligt mycket björnbär här också, och när vi var ute och gick förra veckan var de inte riktigt mogna men nästan. Anar dock att andra bärplockare nog hunnit före oss vid det här laget, men blåbär kan vi nog hitta en hel del. Blåbärspaj är bland det godaste jag vet! För att inte tala om en tallrik blåbär med mjölk till frukost. Ojojoj!

2 kommentarer:

  1. Blåbärs paj:) ja tack gärna. Jag kan ta med egen sked o tallrik.

    SvaraRadera
  2. Du får nog ta med egna blåbär också :-(

    SvaraRadera