Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 10 augusti 2011

Kalasplaner

Nu har vi bestämt att namnkalaset blir den 10:e september. Vi får vara hemma hos Roberts syster, som bor i Alingsås. De har hus och uteplats så där ska vi få plats allihopa (vi har fått plats förr så det borde ju gå nu med). Ingen av våra familjer är så mycket för att spela och sjunga, läsa dikter m.m. utan det blir en trevlig stund med lättare mat, dryck och fika. Tänkte sätta ihop en liten tipspromenad med frågor om Thea och nåt roligt pris. Kanske prata kort om hennes namn och självklart presentera hennes faddrar. Sedan tänkte jag köpa något fin bok där folk kan skriva ner några tankar/råd de vill skicka med Thea genom livet (tack för tipset, Carro!). Tror det kan bli bra. Så idag ska vi åka till Alingsås för att planera lite kalasmat och kalasfika med Sanna (Roberts systerdotter). Vi spred ordet bland folket igår på 90-års kalaset så slipper vi skicka inbjudningar. Det är bara några från min sida jag ska smsa. Tyvärr tror jag ju att det är svårt för dem att komma eftersom det är så långt, men det är viktigt att de känner att de är bjudna och välkomna om det skulle vara möjligt för dem att dyka upp. Mamma och pappa kommer dock såklart.

5 kommentarer:

  1. Låter som det kommer bli jätte bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror det kommer bli kanon! Hur har ni det i BB-bubblan? Kram

    SvaraRadera
  3. Jodå, vi har både haft det bra och jobbigt. Men idag lämnar vi bubblan och kommer tillbaka till verkligheten :).
    Tack så jätte mycket för att ni tagit hand om oskar så bra!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, välkomna hem igen! Det är skönt att komma hem, jag tyckte det var underbart! Säg till om ni vill ha hjälp med något, vi är ju bara några dörrar bort.

    Det var inget, så många gånger som ni tagit hand om våra katter! :-) kramar

    SvaraRadera
  5. Jättetack! Vi kommer nog ringa om lite råd o tips:)

    SvaraRadera