Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 18 augusti 2011

Vilken söt pojke!

Jag fattar att det är svårt att se på riktigt små barn om det är en pojke eller en flicka men har även reagerat på att så fort man inte har rosa på en tjej tror folk alltid att det är en pojke. Tänkte på det då Hanna nämnde det i ett inlägg, eftersom jag tänkt på det så många gånger själv också. Jag vet inte hur många som trott att hon är en pojk bara för att hon kanske har gul och rött på sig, t.ex. Jag älskar att klä henne i färger som passar henne bra. Lila är min egen favorit så det blir mycket lila. Blått och rött passar hon jättebra i också, även gult. Kommer på mig själv med att undvika att enbart klä henne i "killfärger" för att folk ska förstå att det är en tjej. Många blir generade när de tror att hon är en pojke, fast varken jag eller R bryr oss om det. Som sagt är det svårt att se skillnad. Blir i alla fall helt rädd när jag kommer på mig själv med att sätta på henne rosa strumpor bara för att det inte bara ska vara killigt. Nä, mer färg åt bebisar. Vilken färg man än gillar! Roligaste var på 90-års kalaset förra veckan. Thea hade lila body, lila dregglis och jeans med en broderad blomma på och ändå trodde en kvinna där att det var en pojke :-) 

När hon såg ut så här i Örebro trodde de också att hon var en pojke :-)
 

4 kommentarer:

  1. Oskar blir kallad flicka, ofta, säkert 40% av gångerna även i väldigt killiga kläder.

    i rött är det minst 80%

    SvaraRadera
  2. Gud, vilken sötis! Och relativt nöjd med tanke på att hon sitter i knäet på ett riktigt träsktroll!Eloge till modiga Thea!

    SvaraRadera
  3. Hej! Halkade in på din blogg för ett tag sedan och har inte kommenterat nån gång *skäms* Tycker du har en otroligt härlig blogg och en väldans söt liten tjej. Angående detta inlägg så har jag råkat ut för samma sak med bägge mina flickor. Inte bara som bebis utan även nu när min äldsta är 2 år så är det många som säger "Nej men vilken söt liten kille så fort hon inte har "tjejiga" färger på sig. Tycker att man borde kunna ha alla möjliga sorts färger på barnen!

    SvaraRadera
  4. Johanna: Haha, lustigt att det är så. Speciellt rött på T leder till många killkommentarer :-)

    Mamma: Ja, jag tror hon kommer bli en riktig daredevil :-)

    Bella: Hej! Åh, tack vilka snälla ord. Både om bloggen och min lilla tös! Absolut, man vill ju klä sitt barn i vilka kläder och färger som helst. Tråkigt att många är så inrutade i killigt och tjejigt!

    SvaraRadera