Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 29 augusti 2011

Bokvånda

Just nu känner jag mig lite småtrött. Inte riktigt så trött att jag vill gå och lägga mig men skulle gärna krupit ner med en god bok och läst mig riktigt trött. Började på en bok förra veckan, men den lockar inte riktigt. Vet inte vad jag är sugen på att läsa. Chiclit, deckare, spänning? Helst hade jag satt mig och klickat hem några böcker från Adlibris, men jag har för många olästa böcker i bokhyllan för att ha samvete att beställa nya. Jag brukar sluka det mesta, speciellt i deckarväg, men det finns en serie som jag av någon anledning inte kan ta mig igenom hur många gånger jag än försöker och det är Camilla Läckbergs serie om Fjällbacka. Fick för ett tag sedan låna alla böcker fram till Tyskungen av min chef och visst tog jag mig igenom Isprinsessa men böckerna fångar mig inte av någon anledning. Jag stör mig inte på hennes sätt att skriva eller så, utan jag blir inte fångad av dem helt enkelt. Synd, eftersom alla pratar så gott om dem och det hade varit roligt att ha en hel serie med böcker att bara plöja igenom framför sig. Nä, jag ska ta en ny repa i bokhyllorna innan jag går och lägger mig, kanske snubblar över nåt guldkorn som gått mig förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar