Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 12 augusti 2011

Blåbärsbesvikelse

Igår vaknade jag med halsont och har tung i huvudet hela dagen. Trots det hade jag bestämt mig för att ge mig ut i blåbärsskogen för att plocka. Ni anar inte hur besviken jag blev när vi väl kom ut och det var helt tomt på blåbär överallt där vi brukar kunna plocka. Jag har varit ute några veckor senare tidigare år och då har det funnit gott om det ändå. Nu fanns det fan inte ett blåbär kvar nånstans, det var helt renrakat. Kom hem med några björnbär, men inte så mycket att man kunde göra något vettigt av dem. Sjukt besviken blev jag! Förväntade mig att jag i alla fall skulle få ihop till en paj eller några blåbärsmuffins...

2 kommentarer:

  1. Nattfrost i juni gjorde att det är jättedåligt på vissa ställen

    SvaraRadera
  2. Jasså? Ja det kanske är nåt sånt som hänt här.

    SvaraRadera