Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 7 augusti 2011

Sova

Än så länge har sömnen inte varit ett så stort problem för oss i denna lilla familj. Har fått sova himla bra dessa första månader (förutom i början när hon skrek så fasligt). Man är liksom inställd på noll sömn, vilket jag tror kroppen blir också. Istället har jag haft svårt att sova vissa nätter, trots att Thea sover som en prinsessa. Nu börjar hon dock vända och vrida på sig tidigt på morgonen (runt 5-6) så man får gå dit och knuffa på henne tills hon somnar om. Det kan jag leva med, och är glad för alla nätter som funkar bra. Man är också beredd på att det kan vända när som helst. 

Det jag egentligen skulle skriva om var att en sak som stör min sömn mer är min mans snarkningar. Han snarkar mycket och högt, vilket han alltid gjort. Jag har vant mig vid det och sover ändå. Men nu när Thea finns sover jag lätt som en fjäder och det gör att snarkningarna stör mig mer och mer. Nu känns det nästan ohållbart eftersom han snarkar mindre när han ligger på sidan, men han får jätteont i ryggen när han bara kan ligga på sidan. Dessutom är det sjukt trist att aldrig kunna somna omslingrade, han somnar ofta fort och då får jag hans snarkningar rakt i örat. Nu har han i alla fall köpt en munspray på Apoteket som ska testas. Vi får väl se om det hjälper eller inte, jag håller i alla fall tummarna. En liten flaska kostade 130:- men det är det fan värt, om det funkar. 

 

6 kommentarer:

  1. Det finns också ngn form av skena man kan köpa, det gjorde ju våra vänner från Kolsva! Du ska ju inte behöva få en hörselskada som hon fick! Och sova måste man ju!!

    SvaraRadera
  2. Har vänner som tycker att den där sprayen är kanon, men om den funkar sluta INTE för då kommer det tillbaka och då är det inte säkert att sprayen hjälper igen.

    SvaraRadera
  3. Funkade bra i natt. Han snarkade inte, dock framåt morgonen började han lite igen, antagligen för att sprayen inte var kvar där den skulle. Men då kunde man bara spraya igen enligt förpackningen. Denna kommer vi nog fortsätta med! Mkt bra i betyg!

    SvaraRadera
  4. Kanske dags att boka ett besök på vårdcentralen? Kanske han har polyper i näsan. Då brukar man snarka ganska mycket.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, funderar på att tvinga iväg honom... Han opererade bort polyperna som liten så det är ju ingen omöjlighet att de kommit tillbaka.

    SvaraRadera
  6. Åh vi har samma trista problem... Just nu håller jag på att vänja av Wilma från nattmålet så pappa Daniel är utkörd i vardagsrummet hihi =) För annars stör han oss och vi honom... Men asså vad göra med detta snarkproblem?? Min gubbe har oxå munsprayen men den funkar väl sådär.. :/ Tipsa om ni hittar nåt bättre alt =) Kram

    SvaraRadera