Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 28 februari 2012

Tupperware

På torsdag ska jag göra något som jag aldrig tidigare gjort, nämligen ha ett Tupperware-party!! Har varit sugen att gå på det länge, men ingen jag känner har ordnat något så nu blev det att jag gjorde det själv. Ja, med lite (läs mycket) hjälp av Carro som gett sig in i Tupperware världen. Har kikat i deras katalog, och det finns ju så mycket fint! Vill typ ha allt :-) Men några grejer är jag extra sugen på, så vi får se vad det blir i slutändan! Ska försöka tygla mig lite... 

Imorgon skulle jag egentligen åkt till Lek & Buslandet för att träffa mammagruppen men det blev inställt. Blir promenad med en av mammorna istället och eftersom jag ändå ska till Kärra ska jag passa på att handla lite grejer så vi kan baka till partyt. Eftersom några som ska komma läser bloggen så skriver jag inte vad jag ska bjuda på, utan det får bli en överraskning :-) 

 Drömmer om denna tårtboxen. Mamma har en sån och den är så klockren när man gjort en smarrig tårta. Tårtan håller jättebra i den och grädden tar inte smak av annat i kylen. Vi får väl se om jag slår till eller inte...






På tal om något helt annat sitter jag och tänker på en vän med bekymmer. Bara en bil som gått sönder och det kan låta fånigt men vad mycket det kan ställa till det. Hon jobbar på ett ställe där det går ungefär noll kollektivtrafik och dessutom är hon bagare så tiderna förstår ni ju. Önskar så gärna att jag kunde hjälpa henne mer, men kan inget om bilar (varken jag eller R) och inte ens en bogserlina kunde vi hosta upp när hon behövde det. Nä, usch å fy va tråkigt det är när man inte kan hjälpa en vän i nöd :-( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar