Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 9 februari 2012

Fullt ös

Oj, dagen har gått i ett... Först jobbet. Himla roligt att se er alla! Thea fick sitta på bordet och var på sitt bästaste humör trots att hon inte sovit något innan vi åkte dit (jo, en powernap på 3 minuter i bilen). Drack en kopp kaffe, smakade några av de goda glassarna från Sia. Passionsfruktssorbet och macadamianötter/kola. Båda var riktigt goda! Sedan bar det av hem till farmor & farfar. Där hann jag mata Thea, äta en skål stekt ris, lägga henne och sedan bar det av till Sisjön och hämta Robert. Han var inte riktigt klar när jag kom så jag snicksnackade lite med hans kollega Ingela. Vi pratar alltid massor när jag hälsar på, hon är så go och trevlig! 

Sen direkt till Babyproffsen för att kolla bilbarnstol. En av modellerna vi funderat på innan strök vi när vi kom dit då vi fick upp ögonen för en ny modell. Har läst lite kort om den innan men inte sett i butik. Så vi testade de två modeller i bilen, båda satt bra. Så nu har vi bestämt oss! Så skönt att ha det beslutet taget. Ska bara läsa på lite till om den (vi bestämde oss för den vi inte tidigare kollat på och alltså inte läst så mycket om) men det känns rätt spikat! Gött! Fick även köpt en liten present som ska skickas till Lillkusin (hon har ännu inte fått något namn vad vi vet i alla fall). Imorgon är det fredag. Veckans bästa dag. Tror jag ska unna mig marabous nya choklad med saltlakrits. Låter farligt farligt gott.

Så här kan det se ut när jag försöker lägga Thea. Tålamod tålamod tålamod. Men ibland räcker det inte ens med "andas-in-andas-ut". Då får man gå nerför trappan och ta en paus. Hon sitter kvar i sängen och babblar på och skrattar för fullt. 


3 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken - vilken stol var det ni bestämde er för?

    SvaraRadera
  2. En ny Britax. Max Way heter den. 0-25 kg. Ser ut som en blandning av MultiTech och High Way ungefär. Tror den blir perfekt för T!

    SvaraRadera
  3. Ja den verkar kanon, alla bra saker med Hiway och lite mer förbättringar med huvudstödet och bygeln under

    SvaraRadera