Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 2 februari 2012

Tummen

När Thea föddes gick jag med i Goboken, en bokklubb. Man fick ett fint välkomstpaket med fin fyll i-bok, andra fina böcker och lite smått å gott. Efter några månader med ett erbjuande per månad, som jag alltid avbeställde, bestämde jag mig för att gå ur. De hade inget köpkrav eller så, utan det var bara att gå ur. Smidigt direkt på hemsidan, utan att behöva maila. Så i det stora hela var jag jättenöjd med dem, men tyvärr tyckte jag alltid deras bokpaket var rätt trista. Så nu ska jag testa Barnens bokklubb istället. Där fick man också ett fint startpaket. Två böcker för 9,5kr/st och bok+Alfonsfigurer på köpet. Man måste dock göra två köp första året, men det kommer jag säkert göra (de har mer böcker jag känner till än vad Goboken har).

En av böckerna för 9,5:- som jag valde var Tummen. Jag älskade Tummen när jag var liten och det var därför jag valde dem. Satt och funderade lite på de böckerna när jag kom på att det faktiskt fanns en bok som hette "Tummens mamma slutar röka". Haha, tänk om någon skrivit en sån bok idag. Ramaskri, lattemorsorna hade satt kaffet i halsen direkt! Minns att Tummens mamma i början av boken alltid stod i ett stort moln av rök. Sen blev hon grinig och sur när hon slutade och gjorde massa andra knäppa saker. Kontentan var ju faktiskt bra. Rökning är dåligt och allt blir mycket bättre när man slutar. Minns inte hur den slutade men kan aldrig tänka mig att mamman fick ett återfall och började röka igen. Skulle vara kul att läsa den igen :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar