Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 29 februari 2012

Strålande

Vilket underbart väder! Tjatigt kanske men det känns som vår!! Den är ju inte alls efterlängtad eller så... Jag började dagen med en tidig promenad, himla gott. Fick även handlat lite smågrejor som behövdes till baket. Ser verkligen fram emot partyt imorgon! Verkar som vi blir några stycken också och det är alltid kul när folk är intresserade. Ja, baket inför morgondagen är klart nu och det är skönt! Har plockat och gjort fint här hemma så det ser respektabelt ut imorgon. Kommer väl behöva städa minst 3 ggr till imorgon efter att stormen Thea dragit fram, men så är det ju varje dag :-) 

På tal om henne så skrattar jag så mycket åt henne varje dag. Hon är en liten komiker. För det första har hon ungefär tusen olika ansiktsuttryck och det går oftast inte att ta miste på vad hon menar. Igår låg hon på golvet då jag skulle byta blöja. Precis när jag tagit av blöjan hör jag att hon fiser och så tittar hon på mig och flinar lurigt. Jag börjar ju gestikulera som att det luktar illa (vilket det verkligen gör av hennes fisar...) och sa typ "Uuuh, va äckligt det luktar, vad har du gjort..." varpå hon börjar asgarva. Så jäkla nöjd att få fisa utan blöja. 
Eller som förut idag. Hon ska alltid vara med och hjälpa till om jag ska släppa ut katterna (hjälpa till = trassla in sig i deras linor) och när jag fått på selen på Cesar och han gick ut genom dörren så vinkar hon till honom och sa "Hejda" flera gånger. När båda katterna gått ut satt hon och tittade på dem genom altandörren, med ett pekfinger i vädret och fortsatte säga "Hejda hejda hejda". Hahaha... Underbara, ljuvliga unge! 


2 kommentarer:

  1. Håller med, underbara unge!Gissa om man längtar när man läser detta! Vill vara där..eller ha er här!

    SvaraRadera
  2. Ja, den förra kommentaren var från din mor, men det såg ut som du skrivit den själv...du hade glömt att logga ut från min dator när du var här! Haha!

    SvaraRadera