Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 2 februari 2012

De små har blivit stora

Tänk vad tiden går fort. Imorgon fyller Wilma, äldsta barnet i föräldragruppen, 1 år. Helt otroligt! Oliver ligger inte långt därefter och fyller om en dryg vecka. Minns det som igår när Carina hade mailat oss alla att Ollie hade bråttom och kommit 3 veckor för tidigt. Jag gick där, med en evighet kvar kändes det som och helt plötsligt blev det så verkligt eftersom ett av paren faktiskt blivit föräldrar (Cornelia, Wilmas mamma, gick inte i vår grupp då så från början var Oliver äldst)! Himla glad att man gick på den där föräldragruppen, vilka underbara människor man träffat tack vare den. 

På tal om att bli stor så väntar jag på att Thea ska få en kallelse till tandläkaren snart. Har tänkt på det några gånger och insett att jag verkligen inte hade lust att göra detta ensam med henne. Skulle vara så skönt om R kunde följa med också. Häromdagen när jag promenerade med Katarina berättade hon att hon hört talas om att Försäkringskassan infört dubbla dagar, dvs att båda föräldrarna kan begära ersättning för samma dag (och samma barn). 30 dagar kan man ta ut på det viset innan barnet fyller ett. De skulle ta ut dubbelt just när Ines skulle till tandläkaren. Blev jublande glad att hon informerade mig om detta. Älskar när djungeltelegrafen funkar. Hon hade hört det från en annan mamma, som hört det från en annan osv... Så jag tackar de ödmjukaste för att du gav mig infot, K! Jag i min tur försöker sprida det vidare också, t.ex. här på bloggen :-) Känner mig nu helt lugn över kommande tandläkarbesök! 

Tänk att den här lilla korven ska till tandläkaren snart. Här 2 dagar gammal

1 kommentar:

  1. Det var inga som helst problem med tandläkaren. De tittade lekte lite med Oskar sen var det klart. De hann se att han hade tänder och så sen frågade lite hur det gick med tandborstningen. Sen var det klart. Tog max tre minuter.

    Inget alls att oroa sig för.

    Tror att tvåårskollen är den som kan vara lite jobbig då de verkligen ska öppna munnen och kontrolleras lite mer

    SvaraRadera