Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 19 februari 2012

Semmel söndag

Klockan är strax efter elva. Jag har ätit en god frukost, duschat, noppat ögonbrynen, fixat lite överföringar på internetbanken och tittat lite på teve. Liten sover då hon vaknade innan 07 idag. Dagen är helt oplanerad. Jag har bara slängt ut ett förslag att jag och pappa ska ge oss på att baka semlor idag. Hittade ett lovande recept för några veckor sedan och det ska bli spännande att testa. Har aldrig bakat egna semlor så detta blir en ny erfarenhet. 

Igår var vi iväg och träffade Hannah, Sarah (och Knosen såklart) & Sonny. Knosen är alltså Sarahs stora mage (som inte var så där jättestor ändå för att vara i vecka 36). Vi fikade god morotskaka, Thea hoppade runt och letade upp saker att dra och slita i. De hade gjort så fint inför bebisens ankomst. Sarah har målat en ärvd spjälsäng och bäddat med underbart söta lakan. Ja, Knosen kommer få det så bra där så! Och åh, vad jag längtar tills h*n är här! När vi kom hem igen la i Thea som sovit väldigt mycket sen vi kom hit. Antagligen tröttande med nya människor och platser varje dag. Under tiden hon vilade kom hennes morbror och kusin Alvin hit. Och när hon vaknade igen gick det inte att ta miste på att hon var väldigt fascinerad av sin stora kusin. Hon hoppade efter honom, ville klappa honom i håret, ta honom i ansiktet och ge honom ett och annat tjuvnyp. Han var rätt fascinerad av henne också ska sägas. 

På kvällen blev det en film, på min begäran. Crazy, Stupid, Love med Steve Carell & Ryan Gosling. Riktigt rolig, rekommenderas varmt. Steve Carell är ju alltid väldigt rolig och Ryan Gosling är definitivt en av mina favoriter (sedan The Notebook såklart). Jahopp, nu är det dags att sätta fart. Trevlig söndag på er! Återkommer med bild på semlorna (om de är värda att fota vill säga...)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar