Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 9 februari 2012

Kanske...?

Snubblade över denna produkt när jag kikade in på Nestles hemsida. Thea ratar ju all gröt jag ger henne. Senast testade jag Enagos banangröt. Bäst resultat hittills, men det går bannemig inte ner många skedar innan hon börjar ulka. Hon rös vid varje sked men öppnade ändå munnen. Den här tror jag faktiskt kan gå hem. Hon älskar Nestles Päron & banan yoghurt som finns på burk. Hon kan äta hur mycket som helst av den, och detta verkar vara en grötvariant av den. Så det blir att testa denna med... Håller alla tummarna och tår jag har, vill så gärna hitta en gröt hon gillar. 

 

11 kommentarer:

  1. Måste ni ge gröt om hon tycker att det är så läskigt?
    Det är ju väldigt praktiskt men inget måste.
    Till Oskar gör jag ofta mellanmål av två delar gröt, två delar yoghurt och en del fruktpure. Det kanske kan vara något att försöka med (eftersom du ändå har gröten hemma)?

    SvaraRadera
  2. Klart hon inte måste äta gröt, men ibland är det så svårt. Ägg gillar hon men ska man mosa med smör måste ägget vara varmt annars vill hon inte ha. Äggröra är sådär... Jag har helt enkelt svårt att hitta något annat som är lika smidigt som gröt om man ska iväg lr så. Plus att hon ofta får varm mat framåt 18 på kvällen. Det målet hade gärna fått vara gröt istället. Känns lite knepigt att ge kött & potatis så sent, men det funkar ju.

    Jenny - tack! Vi får se, ska inhandlas idag!

    SvaraRadera
  3. Ja återkom med hur de gick.. Kanske skulle pröva på Wilma som oxå älskar youhurt även om gröt oftast går bra:) Skriv gärna vart du köpte den:) lycka till kram

    SvaraRadera
  4. R ska kolla efter den på ICA idag, inte alls säkert den finns. Men jag hoppas! Lovar att återkomma med resultatet!

    SvaraRadera
  5. Förstår dig. Det är verkligen jättepraktiskt med gröt.
    Den med päron och yoghurt låter väldigt god, *håller tummarna att det går*

    Problemlösaren i mig är på G ;-)
    Har du testat att göra ganska lös eller ganska stabbig och sett hur det funkar?

    Oskar avskyr stabbig och fräser och spottar bara ut den men när den är ganska lös (som yoghurt ungefär) så älskar han den

    SvaraRadera
  6. Har provat lite olika. Stabbigt går helt bort. Lösare går bättre. Enagos gjorde jag lite mer flytande, nästan som yoghurt. Och den gick ju bättre i alla fall, så det är nog det hon gillar bäst i alla fall. Detta blir sista gröten jag provar, kan ju inte slänga bort en förmögenhet på gröt. Vill hon inte, så vill hon inte helt enkelt.

    SvaraRadera
  7. Kan ju funka om du testar om ett tag igen oxå. Det är i alla fall vår erfarenhet, när något inte funkat (pga att han klökt sig eller inte klarar av det) har vi skippat helt i några veckor och testat igen sen

    Har hon fortfarande lite jobbig mage förresten? I så fall kanske du ska lägga upp ett lager med den gamla varianten av nestles makaronigryta - de byter till fullkorn nämligen vilket är döden för de flesta bäbismagar som har det jobbigt.

    SvaraRadera
  8. Hur gick det? Hittade ni den?

    SvaraRadera
  9. Johanna: Den krånglar av och till. För det mesta funkar den bra med några ml laktulos varje dag, men så kommer det perioder där det blir trögt igen och går några dagar emellan. Fullkornsvälling verkar dock funka bra för hennes mage, i kombo med lagom mycket vatten att dricka under dagen verkar det inte stoppa upp alls.

    Carro: Fanns varken på ICA eller Willys. Får testa Coop istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coop Bäckebol har den såg jag. Märks det att jag handlade där häromdagen? :-D

      Oskar klarar lite lagom med fullkorn - men så fort det blir för mycket så blir det tvärstopp. Läste lite och det är väldigt olika rekommendationer, vissa studier antyder att barn inte ska äta fullkorn alls förrän de är över två.

      Radera