Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 3 februari 2012

Frulle

Det senaste har jag fastnat i samma frukost, varje dag. Det gör mig inget, då det är gott! Två knäckemackor med skivat ägg och kaviar, en liten skål yoghurt med sylt (ev filmjölk med müsli) och en kopp te. Varierar tesorten och knäckebröd sorten ibland men annars är det samma samma varje dag. Fisen fick idag en äggkopp med naturell yoghurt toppad med aprikospuré. Hon älskar yoghurt. Hur ser er frukost ut? Kör ni alltid samma eller varierar ni?

Nu ska jag sätta mig (=sitta två sekunder, springa efter Thea, sitta två sekunder) och försöka knepa ihop en inköpslista till storhandlingen ikväll. Komma på maträtter till idag, lördag, söndag, måndag, tisdag & onsdag. Väntar på sms från R med hans förslag. Skulle nog gjort det innan jag åt, hade varit lättare att vara hungrig :-) God fredag på er, i minusgraderna!

2 kommentarer:

  1. Frukost äter jag bara på helgen, tyvärr! Till vardags blir det bara en kopp kaffe och i bästa fall en banan...hemskt! I morse drack jag julmust, fars nya favoritdryck. Det skulle jag inte ha gjort! Måste skärpa mig!

    SvaraRadera
  2. Rysk eller grekisk yoghurt med nötter blir det oftast på vardagarna när jag jobbar. På helgerna och de dagar jag är hemma blir det oftast omelett, äggröra, stekt eller kokt ägg och något gott till (som avokado, gurkstavar, räkor, skinka, ost, bacon, färskost, stekt tomat osv) men då äter jag oftast bara det och sen mat efter att Johan kommit hem.

    SvaraRadera