Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 22 september 2011

Torsdag

Måste rätta mig själv från förra inlägget. Det var visst luva på den jackan jag budar på. Skitsamma, vet inte varför jag ville få det sagt. Vann i alla fall fleecejackan imorse så det var ju bra! Den fina rosa jackan och overallen går inte ut förrän nästa vecka så vi får se hur det går...

Idag var jag och T på Simmis. Alltid kul, men idag var hon nog ganska trött. Inte ledsen (förutom en kort stund när simmis-instruktören lånade henne och lät henne smaka på vattnet, inte poppis...) utan väldigt glad i vattnet, plaskade och sparkade mycket mer med benen. Det märks att hon lär sig mer och mer för varje gång vi är där. Omklädningsrummet funkade bra idag med, hon blir bara ledsen när jag måste lägga henne på golvet för att klä på henne. Men hon blev lugnare när hon fick sitta i bilbarnstolen igen. På eftermiddagen åkte vi till farmor och farfar. Har insett att hennes skrikpanik kan bero på att hon sovit dåligt på dagen, så jag tog med resesängen hem till dem så hon slipper sova i vagnen när hon är där. Det funkade bra. Sov två gånger i den. Första gången blev det 30 min, andra gången ännu kortare och då tog vi upp henne en stund men insåg att hon inte sovit klart och la henne igen. Då sov hon mycket längre, och nattningen har gått bra än så länge i alla fall. Hon däckade inte som en sten av trötthet utan jag fick kämpa lite vilket jag tror är bättre. Då blir hon förhoppningsvis inte tokig när hon vaknar. Resesängen får stå kvar där, ska vi till Örebro är det ju bara att åka förbi och hämta den. Oj, va långt det blev...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar