Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 1 september 2011

No sleep

Theas nya trend är att inte sova middag på dagen. De senaste dagarna har det varit stört omöjligt att få henne att somna. Hon somnade ju efter Simmis idag, men efter det har hon bara sovit ca 20 min i vagnen. Mer än så har det inte blivit. Så nu på kvällen var hon ju galet trött istället. Jaja, hon verkar just nu vara i nån slags tidig trotsålder. Inte äta, inte sova. Yeay! Det tar på mammas krafter. Idag har jag dessutom huvudvärk och skulle helst vilja sätta i mig 300 gram choklad, men istället går jag nog och lägga mig tidigt och försöka sova bort värken. (Uppdaterat: Hon sover ju bra på nätterna, så det gör att jag inte är riktigt helt gråhårig över denna brist på dagssömn. Senaste tre nätterna har varit nästintill exemplariska, säger jag utan att jinxa det hela...)

Ikväll var vi på visning, på en bostadsrätt som ligger på gatan bredvid oss. Blev positivt överraskad måste jag säga. Kul med lite erfarenhet av visningar också, även om vi är ganska långt ifrån att lägga ett bud. Man lär sig ju gång för gång vad man ska fråga och titta efter så jag är nöjd med denna erfarenhet! 

Här är T när hon inte vill sova. Ett tips om man är bebis och inte vill att ens mamma eller pappa ska lyckas söva en är att plocka ur nappen och istället stoppa in så många fingrar man kan och så flina så stort man bara kan.
Ett annat tips är att slita tag i kudde man ligger på och försöka stoppa den i munnen istället.

Innan visningen åt vi en av mina favoriträtter, tofuköttfärs. Wokad köttfärs och tofu med goda kryddor och soja. Sketgott och ganska mager mat. Tofun är full med bra grejer och jag hoppas Thea kommer tycka om det så hennes farfar kan proppar henne full av tofu senare :-)

4 kommentarer:

  1. Gud, så busig hon ser ut på den översta bilden! Som en liten Ida i Katthult! Puss!!!

    SvaraRadera
  2. Hon är busig... Men du morsan, varför ringer du aldrig längre? Inga sms heller... :-(

    SvaraRadera
  3. Ringer jag inte? ja, kanske har det varit mindre sen skolstarten! Sms:ar tycker jag att jag gör i tid och otid! Mest är det nog att jag inte vill störa om T sover! Ska bättra mig, lovar!!

    SvaraRadera