Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 17 september 2011

Höstkläder

Nu när det blivit lite kallare ute gäller det ju att dra på barnen lite mer kläder. Hanna bloggade om att hon letade overall till sin dotter, och det slog mig att vi fått två fina vinteroveraller. Tyvärr är de fortfarande lite för varma, dessutom är de i storlek 62, så hon kommer antagligen inte ens kunna ha dem när det verkligen behövs. Trist, men tänker att Valter kan ju få låna när de passar honom. Hur som helst så ville jag bara skriva hur mycket jag älskar den stickade overallen hon har just nu. Den är perfekt för småkyliga dagar med temperatur runt 12-13 grader, otroligt fin, vit med luva. Också den storlek 62 så jag tror inte hon kommer kunna ha den mer än kanske 2-3 veckor till tyvärr. Men fin är den. Får kanske shoppa lite på Tradera efter någon större vinteroverall, där brukar det ju finnas mycket fint!

Hon var mitt i en jäsp när jag tog bilden, därav den fräcka minen :-)

2 kommentarer:

  1. Hon lär börja krypa i vinter oxå så då behövs det något mer vattenbeständigt än fleece.

    Vi har skaffat en regnoverall (skal) och fleeceunderställ till lilleman. Samt vattentäta tossor (innan det blir dags för skor) från reima (finns på XXL) och yllestrumpor - både tjocka och tunna.
    Eventuellt kommer vi skaffa ylleunderställ oxå om det blir väldigt kallt ute.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är mycket som behövs inför vintern. Surfar för fullt på Tradera och budar, men har ännu inte vunnit någon budgivning så jag fortsätter :-)

    SvaraRadera