Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 23 september 2011

Krypa eller inte krypa

Vi träffas ju ofta i mammagruppen och det skiljer två månader mellan W som är äldst och Thea som är yngst. Två månader är ju inte så mycket men i den åldern som våra barn är i nu känns det som en evighet :-) Tittar på de större barnen som är i full färd med att lära sig att krypa. Har funderat lite grann och kommit fram till att jag inte alls är säker på att min lilla snäcka kommer att krypa överhuvudtaget. Jag gjorde aldrig det, utan hasade mig fram på baken istället, och tydligen gjorde även min mamma så för att ta sig fram. Det kanske är något genetiskt som ärvs i rakt nedstigande led :-) Ska bli spännande att se vilket sätt hon väljer att ta sig fram på. 

4 kommentarer:

  1. Vi håller huvudet högt! Tar oss fram på baken för att sedan resa oss upp och gå! Så gjorde jag, så gjorde du och så tror jag Thea kommer att göra!Vi kryper inte för någon!

    SvaraRadera
  2. Hihi huvudsaken är att man tar sig fram på nåt sett ;) Själv kör vi "masken" här hemma men fort går de. Snart så ska hon väl komma på den riktiga kryp tekniken =) Wilma vart förkyld inatt så sömnen har lyst med sin frånvaro :/ Hoppas ni får en härlig helg. Kramar från oss

    SvaraRadera
  3. Det enda viktiga är ju att de någon gång kan krypa, inte så jäkla kinkigt när de gör det. 6 månader eller sex år typ

    SvaraRadera
  4. Mamma: Ja, precis så är det! :-)

    Nelia: Hihi, ja hon ser ut som att hon när som helst kommer få ordning på tekniken med krypandet. Usch, jobbigt med sömnlösa nätter. Hoppas det blir bättre snart.

    Johanna: Ja, precis.

    SvaraRadera