Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 26 mars 2012

Stort steg även för oss

Inte bara lilla T tar stora steg just nu. Även jag och hennes pappa passerade en milstolpe idag. Dock angick det ju henne i allra högsta grad. Vi sökte förskoleplats till henne. Ansökte om slutet av augusti men det är nog snarare mitten-slutet av september vi tänkt att hon ska börja. R har ansökt om tjänstledigt t.o.m. första september men sagt till jobbet att det troligtvis blir några veckor senare han verkligen börjar sen. Jag känner ingen stress att få plats för henne innan ett visst datum. Vi har hennes underbara farmor & farfar som skulle ställa upp alla dar i veckan om det var så. Nu tror jag inte det behövs men skönt att ha den tryggheten. Sökte självklart de två avdelningar som finns hos oss häruppe i första hand (5 mins gångväg). Det finns två byggnader och två förskolor trodde jag men man söker dem visst ihop. En av dem är jag mer sugen på än den andra men egentligen kvittr det, bara hon hamnar nära! Sen sökte vi fyra olika i Kärra. Vet inte så mycket om dem förutom den jag sökte som andra val. Där jobbar en vän som jag känner genom Carro så det var ett lätt andrahandsval! Hoppas i slutänden att hon kan komma in på de närmast oss, även om hon kanske får börja på nån i Kärra först och byta sen (om hon inte trivs alldeles för bra och vill stanna, då får hon ju självklart det!). Ja, håll tummarna hörrni!

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt nu när de börjar gå! Har en 9 månaders som är uppe i 2 steg nu. Riktigt skoj! Undrar om du kanske är sugen på att byta länk? Gillade din blogg. Kika gärna in på min blogg och hojta till om du vill!
    /Suzanna

    SvaraRadera