Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 30 mars 2012

Ny favorit i köket

Häromveckan hade jag och Carro ett litet Tupperware-party i miniatyr för några av mammorna från babyrytmiken. I och med detta partyt fick jag välja produkter för ett värde av 350kr från deras katalog och jag valde att ta en sak jag suktat efter ett tag. En smooth chopper. En hackare att ha i köket som fixar det mesta. Lök, örter, guacamole, salsa m.m. Man drar bara i ett snöre i locket så hackar den. Jag har sen innan en stavmixer med en behållare till som jag alltid hackat lök och sånt i. Nackdelen med den är att det är många delar att ta fram och att löken lätt blir mosig om man råkar köra lite för länge. Så därför kände jag mig sugen på att testa Smooth choppern. Hackade lök och vitlök häromdagen med mycket gott resultat. Idag bestämde jag mig för att testa purjolök. Jag hatar stora bitar purjo i maten men lyckas sällan få till de där riktigt finfördelade när jag hackar med kniv. Så jag körde ner det i min nya hackare och några drag senare hade jag perfekt hackad purjo! Denna mojäng kommer definitivt användas flitigt. 

Köpte en stor och en liten behållare till den så man kan hacka örter, vitlök m.m. i den lilla. 

 

2 kommentarer:

  1. Javisst är den grym! Älskar den!
    Den svarta som ni har är grymt mycket snyggare än vår dessutom :).

    Passar på att ge lite reklam då.. Om någon är sugen på en sådan fining eller något annat tupperware så är det bara att höra av sig till mig :).

    Carolin.ekstrom@hotmail.com

    /Carro

    SvaraRadera
  2. Använder den nästan dagligen, sjukt bra!

    Ja, gör lite reklam. Jag hakar på - hon är jätteduktig och har riktigt roliga partyn!!

    SvaraRadera