Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 18 mars 2012

Mamma på stan

I fredags var det då äntligen dags för Tomas Ledin på Rondo! Som tack för bra försäljning (över 2 miljarder) fick vi en helkväll med underhållning. Middagspaket med fördrink, förrätt & varmrätt. Jag trodde även det skulle vankas efterrätt men så blev det inte. Hur som helst. Theas farmor & farfar hade erbjudit sig att ha henne över natten så att Robert kunde åka och hämta mig i stan när jag kände mig redo att åka hem. De tyckte jag skulle unna mig en kväll ute och inte behöva tänka på att passa bussar och så. Jag blev otroligt glad såklart! 

Först var det alltså lite mingel, det var inte bara vi från Göteborg som fick gå utan även säljkontoren från Malmö & Halmstad var på plats, kul att träffa dem. Många mailar man med och pratar i telefon med massor och vet ändå inte hur de ser ut :-) Trodde ingen skulle minnas mig då jag inte jobbat på över ett år, men jag var inte glömd! Själv showen var jättebra. Handlade om Ledins liv och började med tidiga åren. David Lindgren spelar honom som ung och jag tycker han är så jäkla bra och hade ingen aning om att han var med så det var ett stort plus! Han var skitduktig! Mot slutet var det mer konsert och då fick man även ställa sig upp vilket man inte fick första halvan. Ledin spelade alla sina paradlåtar och alla dansar och sjöng med! Toppenbra helt enkelt och grymt bra förfest, man var ju taggad att gå vidare sen! 

Efter Ledin var slut gick vi till Clarion Hotel Post. Trevligt men konstigt upplägg på stället. Det var i två våningar och man fick inte ha något drickbart i handen när man gick i trappen och vårt gäng råkade hamna på två olika våningar. Vi där nere hann beställa och försökte gå upp men fick inte. Samma sak för de som gått upp. De försökte gå ner men icke.. :-) Tillslut återförenades vi i alla fall och hade mycket trevligt! Efter Post var det dags att dra vidare igen. I vanliga fall hade jag nog aldrig följt med vidare men i fredags blev det så. Yaki Da blev nästa stopp. 14o kr för entré och då började jag tveka. Visste att jag snart skulle vilja åka hem, men gick in ändå. Stannade kanske 45 min. Dyr minuttaxa, haha! Jaja, så är det. Sen hämtade gubben mig och jag var i säng till kl 03. Riktigt kul med en utekväll, det förtjänade jag! Men lyckades med bedriften att inte ta ett enda foto under hela kvällen. Så jag får lägga in en stulen bild på herr Ledin :-) 

2 kommentarer: