Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 20 mars 2012

Inte igen...

Av och till sen Thea föddes har maten varit ett problem. I perioder har det funkat kanonbra. Flaskan tar hon alltid nu, spelar nog ingen roll vad vi stoppar i den :-) Under en lång period satt jag och trixade med vanlig mat. Hon åt 4-5 skedar knappt men vi kämpade på varje dag. Tillslut kom vi till en vändpunkt, hon bara började äta helt plötsligt och mycket dessutom! Just nu äter hon 3/4-1 hel burk varje mål. Mellanmål slinker ner lätt som en plätt. Smörgås, yoghurt, banan, pannkakor. Det mesta. Fiskbullar och potatis var väldigt gott! Men så igår började hon krångla lite. Först vid lunch. Tänkte inte så mkt på det mer än att hon kanske inte var så hungrig. Sen gjorde vi egna köttbullar till middag och hon fick det med pasta till. Nej, det var stopp. Inte ens om hon fick äta det själv. Fick plocka fram hennes vanliga mat men tror det tog R typ 20 min att få i henne allt. Imorse ratade hon yoghurt till frukost men pillade i sig smörgås i alla fall. Till lunch fick jag krångla länge men tillslut hade hon ätit upp nästan allt (förutom de två första skedarna som hon slog ur handen på mig...). Ja, vi får väl se hur middagen går... Orkar inte vandra denna vägen en gång till. Håller tummarna att hon tappat lite aptit för att hon är snorig och hostig...

3 kommentarer:

  1. Jag äter inte heller så bra när jag är snorig och hostig! Men jag dricker mycket, dock inte välling! Jo..Mannagrynsvälling m russin är gott!

    SvaraRadera
  2. Hon är ett år nu, då minskar de jätteofta på mängden mat. Första året ökar de vikten enormt det gör de inte andra året.
    Oskar äter max en halv liten barnmatsburk per måltid sen ett halvår tillbaka ungefär...

    SvaraRadera
  3. Ja, idag åt hon bättre så vi får väl se hur det går framöver! Jasså, jag visste inte att det var så vanligt att de minskar maten vid ett år. Skönt att höra!

    SvaraRadera