Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 2 januari 2012

Vardag igen

Hej på er!
Nu är vardagen tillbaka och det är både bra och dåligt tycker jag. Bra för att det är skönt med lite rutiner igen, dåligt för det har varit så skönt att ha Robert hemma om dagarna och nu känns det lite tomt. Bloggen är tyvärr inte så prioriterad just nu men ska försöka göra nåt inlägg om dagen i alla fall. Thea sover dåligt, krånglar massor med sömnen både på natten och dagen. Om hon somnar runt 20 på kvällen är hon istället vaken över två timmar mitt i natten. Eller så gör hon som igår, när jag bestämt att jag skule lägga mig kl 21, läsa lite sen somna. Då somnade hon 20.20, vaknade till några gånger för att runt 21.30 vara klarvaken och somna om först 23.30. Trodde ögonen skulle gå i kors ett tag av trötthet, men tillslut fick även jag och Robert lägga oss.

Vi hade högläsning ur Växa och upptäcka världen och hon är tydligen på väg in i en ny utvecklingsfas som kallas Kategorivärldar. Att de förstår att saker och ting kan delas in i kategorier. Alla "symptom" stämde i princip och boken är bra tröst när man känner sig trött, ledsen och arg. Vet ju att det går över men just nu, idag, är det tufft. Och det får det vara. Tur man kan be om hjälp av nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar