Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 4 januari 2012

Städa bort julen

Ser nu att bilden på min fina middag var väldigt suddig, märkte inte det när jag tog bilden. Hur som. I helgen är det dags att städa ut julen. Tycker alltid det känns vemodigt och trist men samtidigt är det skönt att bli av med julgranen. Den är jättefin, men trött på barr och det känns lite knepigt med en julgran i januari. När julen är slut ska ju granen ut. Ska även försöka hinna med att måla några ramar jag tänkt måla i flera månader och på fredag ska vi på bio! Thea ska sova hos farmor och farfar så vi får roa oss. Efter några kämpiga dagar känns det att det behövs. På tal om det så gick natten till idag bra. Hon somnade 21.30 och vaknade några gånger under natten men somnade om när hon fick nappen. Gott! Nu har Robert nattat henne och hon sover redan så håller tummarna att hon inte vaknar superpigg om en timme igen. 

Tror vi ska se Sherlock Holmes. Jag gillade första filmen mycket, och tror denna kan vara riktigt bra. Är även sugen att se New Years Eve, men Sherlock är mer en biofilm. New Years Eve kan man hyra på Headweb om några månader istället. Längtar ni efter nån speciell biofilm just nu? 

3 kommentarer:

  1. I helgen? Men tjugondag Knut är ju den 13e...

    SvaraRadera
  2. Japp, men så länge orkar jag inte vänta... I helgen åker det ut/ner i jullådan igen!

    SvaraRadera
  3. Förstår dig. I år har vi inte haft mer än en stjärna i fönstret och en krans. Nästa år blir det troligen gran och hela köret, men då enbart för att Oskar troligen är mer medveten då.

    SvaraRadera