Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 7 januari 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Igår var vi barnlösa. Stressade lite på eftermiddagen för att hinna käka middag och lämna Thea och hinna till bio som började kl 18. Efter att nästan bevittnat en krock där ena bilen hamnade på sidan, parkerat bilen, kissat och hämtat biljetter hade vi 10 min kvar innan filmen började. Men när vi skulle gå in säger de som drar biljetterna att bokat på Biopalatset (vi var på Bergakungen). Det är för långt för att vi skulle hinna på 10 min. Fick till kassan för att försöka boka nya biljetter till en annan film men allt var fullbokat, både till tidiga och sena föreställningarna. Fanns biljetter till Paranormal Activity 3 men eftersom vi skulle ha en natt utan barn ville jag gärna kunna sova gott också, och det hade jag inte gjort om vi sett den filmen... Riktigt besvikna och nedstämda gick vi tillbaka till bilen. Kände inte alls för att bara åka hem och sätta oss men kunde inte komma på nåt annat att göra heller. Tills jag kom på att vi kunde bowla istället så det gjorde vi. Blev riktigt bra, man umgås ju mer där än på bio och jag unnade mig ett glas vitt! Sen åkte vi hem, kollade på På spåret, åt godis och hyrde sedan filmen Source Code med Jake Gyllenhaal. Riktigt bra, rekommenderas verkligen! Thea hade varit vaken till 01.20 hos farmor efter en powernap under kvällen så snart åker vi och hämtar trött bebis. Just ja, har städat bort julen också. Granen är ute och alla fina ljusstakar och tomtar nedpackade. Trist, speciellt eftersom det saknas lite lampor känner jag nu. Får väl försöka hitta några nya helt enkelt. Nä, nu åker vi och hämtar vår tös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar