Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 18 januari 2012

Onsdag

Denna onsdag började med besök av Katarina och Ines. Vi gick husesyn, drack kaffe och lekte på golvet med flickorna. Sen blev det en promenad runt sjön, mycket trevligt! Tack för trevligt sällskap, tjejer! 

När vi kom hem slängde jag i mig lite lunch, stoppade ner Thea i bärselen och gick över till 39:an. Hann umgås en sväng innan de skulle iväg. Vi traskade hem, lekte lite och sedan var det dags för fis att sova middag. Jag hann precis lägga henne så kom R hem, och med sig hade han Theas kusin Mindy. Hon hade inte sett huset så vi gick också husesyn och sedan stannade hon och fick ta del av den delikata måltiden som jag beskrev i inlägget under. Kvällen har varit lugn. Jag har plockat i ordning bland klädhögar som legat utspridda runtom i huset, diskat ur en massa barnmatsburkar, gjort katrinplommonpuré, packat i ordning lite som ska med hem till svärföräldrarna imorn och slutligen blev det Mästerkockarna på teve. Nu är jag redo för sängen, tror jag ska läsa mig riktigt trött! Hur har ni haft det denna helt vanliga onsdag? 

4 kommentarer:

  1. Tvättat, lagat mat och plockat leksaker och burit på tandgnällig kille, det är väl ungefär min dag idag. Avslutade med två avsnitt av Boardwalk Empire.
    Imorgon är det jobb igen efter två veckor ledighet.

    Katrinplommonpure med päron kokade jag tidigare i veckan :-D
    Samtidigt som jag gjorde korvgryta, köttfärssås, pannbiff med palsternacka, aprikos och banan och så vidare till lilleman allt utan ris och annat stoppande som för mkt fibrer.

    Kan tipsa om biltemas platsburkar a' 2,5dl - de är kanon till barnmat. Praktiska att ha med oxå eftersom man inte behöver någon extra skål. När vi vet att vi ska vara borta så portionerar vi upp grötpulver i burken och sen blandar direkt i...

    SvaraRadera
  2. Glömde ju...

    Har en libero rabattkupong på PDF som vi inte kommer använda - vill du ha den?
    Johan slängde de andra...

    SvaraRadera
  3. Va duktig du är med maten till Oskar :-) Jag ska ställa mig ihelgen tänkte jag, och lags lite allt möjligt! Är Libero kupongen på ett paket? Vi har gått över till Pampers igen då de nu sitter bättre men använder Libero ibland. Har kupong hemma men det gäller vid köp av två paket och vi behöver inte så många. Men gäller den ett paket tar jag den gärna! :-)

    SvaraRadera
  4. Gäller två paket tyvärr
    De är omöjliga med det där med ett paket på kupongerna, funderade lite på att testa "up and go" (eftersom pampers easy up är värdelösa) men behöver inte heller två paket...

    Känner mig inte speciellt duktig. Oftast sparar jag bara undan från vår mat och anpassar. Tex såsen från vår korvgryta, lägger till små falukorvstärningar, kokta grönsaker och fett.

    SvaraRadera