Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 29 januari 2012

Sambal kotlett

En mycket god och väldigt lättlagad rätt. 

4 kotletter (eller hur många ni nu vill ha, jag gjorde 8 st igår)
1 burk creme fraiche
1 frp matgrädde
½-1 dl soya
2 tsk sambal oelek

Lägg kotletterna i en ugnsform. Bland ihop creme fraiche, grädde, soya och sambal och slå allt över kotletterna. Ställ i ugnen på 175 grader i 1½ timme. Brukar skala potatisen direkt och ställa på spisen så är det bara att slå på plattan när det är ungefär en halvtimme kvar på köttet. Servera med gele och en sallad på tomat & lök. Supergott!

5 kommentarer:

  1. Vill man så kan man även byta kotletterna mot kyckling. Inte gjort det själv men några på jobbet har gjort det och säger att det smakar mumma det med.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig det! Låter också supergott! Roberts föräldrar blev helt förälskade i såsen så idag skrev jag upp receptet på en post it till dem :-) Kul att gästerna gillar maten. Tack för receptet! Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt!
    Inget att tacka för :).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi testade detta idag. Sjukt gott blev det! Hade några grillade Findus kycklingfiléer kvar i frysen som jag hällde geggan över och åt med helgens överblivna potatiskaka. SJUKT GOTT!! Bra recept! =)

    Sov gott
    Kram TSI

    SvaraRadera
  5. Va roligt att du testat! Ja, den är verkligen god! Ska testa med kyckling nästa gång, tror det blir supergott det med. Åh, va jag blev sugen på potatiskaka när du skrev det. Mums! Kram kram

    SvaraRadera